Tuesday, November 23, 2010

Pateuri cu ciuperci si carne de pui

Reteta o am din caietul de retete al mamei. Aluatul e foarte apropiat de gustul foietajului - doar ca aceast aluat necesita mult mai putin timp si efort :)
Aluat

450 gr faina
200 gr unt de la frigider
300 gr smantana
3 galbenusuri
sare

Umplutura

1 ceapa medie
250 gr ciuperci proaspete
200 gr carne tocata ( eu am pus de data asta de pui )
1 ou
sare
piper


Mod preparare
Se pune faina, sarea si untul in robot pentru a fi incorporat untul in faina..

Attached Image

Daca nu aveti robotzel puteti folsi cutitul. Se va marunti cat de mult untul in faina: se va taia prima data untul fasii si se va amesteca cu faina, iar apoi vom lua cate o mana de faina amestecata cu bucati de unt si le vom marunti in palma cu partea neascutita a cutitului..

Dupa robotzeala mi-a rezultat asta:

Attached Image

Am adaugat samntana si galbenusurile si-am incorporat usor totul c-o lingura.

Attached Image

Urmatorul pas e sa adunam tot aluatul intr-un botz, fara a fi framantat! E nevoie doar sa adunam compozitia intr-o singura bucata.
Aluatul rezultat il vom pune la frigider pe minim 3 ore. Cand sunt in criza de timp pun aluatul in congelator cam pe o ora..

Attached Image

Dupa ce se scoate de la rece, aluatul se va intinde 2-3 mm grosime, pe masa presurata cu faina

Attached Image

la intindere aluatul formeaza margini neregulate, dar desigur - le vom taia si le vom folosi mai tarziu pentru o  alta foaie..

Attached Image

Aluatul indreptat pe margini l-am impartit pe lungime in 3 fasii; latimea unei fasii e in jur de 10 cm. Apoi fiecare fasie am taiat-o triunghiuri..

Attached Image

In centrul fiecarui triunghi punem umplutura.
In acest caz am calit ceapa, iar apoi am adaugat carnita tocata si ciupercile. La sfarsit am adaugat sare si piper.

Attached Image

si incepem sa impachetam; las cea mai lunga latura a triunghiului sa fie ultima la pliat ..

Attached Image

Attached Image

si transportat pe tava..

Attached Image

Am uns pateutzurile cu putin galbenus de ou amestecat cu lapte si le-am presurat cu susan

Attached Image

Le-am copt la 180 grade, cuptor preincalzit, aproximativ 20 minute

Si gata smile.gif

Attached Image

Attached Image

Pofta buna!

No comments: