Tuesday, November 23, 2010

Exotic Cake

Reteta este de pe forumul Equllet. Ma provocase replica unui membru de pe forum, care gustase acest tort si scrisese ca fusese cel mai bun desert pe care-l gustase in acel an. Am ajustat putin de tot reteta (ca sa nu cantaresc pe viitor albuse si galbenuse si pentru ca in bucatariile noastre n-avem noi toate ustensilele si ingredinetele lor).

Blat ( eu am facut de-aici 2 mai subtiri)

30g zahar (I)
30 g miere
1 albus (I)
60 g faina de migdale
3 galbenusuri

3 albusuri (II)
35 g zahar (II)
45 g faina

Zaharul (I) se mixeaza bine cu mierea, albusul (I) apoi faina de migdale. Dupa ce se obtine o compozitie omogena se adauga galbenusurile.

Separat se bat spuma albusurile(II) cu zaharul (II) iar apoi se incorporeaza usor faina.

Se amesteca cele 2 compozitii rezultate, aluatul se pune in tava unsa cu unt si tapetata cu faina. Se pune in cuptorul preincalzit la 170 grade C si se face testul cu scobitoare pentru a vedea cand e copt.

Eu am vrut un blat mai subtire, asa ca am impartit compozitia in doua, am turnat-o in sacul de ornat si am facut 2 blaturi.


Crema Bavaroise

165 ml lapte
33 g zahar
2 galbenusuri
5 g gelatina dizolvata cu 3 linguri de apa
200 g frisca lichida
coaja de la 1 portocala

Laptele se aduce la temperatura de fierbere, se adauga coaja de portocala si se fierbe incet 10 minute. Intre timp mixam galbenusurile cu zaharul bine. Apoi batem frisca lichida si-o punem la frigider.

Scoatem laptele de pe foc, il strecuram si adaugam spuma de galbenusuri si zahar. Amestecam si punem laptele din nou la foc mic si amestecam pana se ingroasa putin. Stingem focul si adaugam gelatina dizolvata. Lasam crema sa se raceasca bine iar apoi o amestecam cu frisca batuta.


Crema de vanilie (data viitoare voi face portie dubla sau poate una si jumate)

30 g zahar (pentru caramelizat)
180 g frisca lichida
1 betigas vanilie
2 g gelatina dizolvate in 2 linguri de apa
2 galbenusuri

Se pune frisca la fiert cu betisorul de vanilie.
Separat se caramelizeaza zaharul iar cand e gata, se adauga putin cate putin frisca FIERBINTE. Se ia de pe foc si cand e putin mai rece, se adauga galbenusurile, apoi gelatina dizolvata. Ca sa dizolv gelatinam dupa ce se umfla in apa, eu o pun putin pe foc pana i se dizolva toate particolele, dar sa nu fiarba!
Se pune crema sa se raceasca la temperatura camerei.

Jeleul de fructe:

75 gr piure de fructul pasiunii (eu am folosit mango)
175 gr piure de mango(eu am folosit piersici din compot)
13 gr glucoza
35 g zahar (eu nu l-am pus tot pentru ca aveam compot de caise, am folosit
5 g gelatina pusa la umflat cu 2 linguri de apa.

Am curatat fructul de mango si l-am fiert intr-un sirop din apa si jumatate cantitate zahar (din ingrediente), vreo 20 minute la foc minim. Pus blenderul in functiune de-am facut pireul. Acelasi lucru l-am facut separat si cu piersicii.Am amestecat cele 2 compozitii si le-am pus la frigider.
A doua zi, dupa ce am scos tortul din forma, am preparat tot jeleul. Fiind destul de dulce pentru gustul meu, n-am mai folosit glucoza. Am adaugat doar gelatina topita si ca sa fie putin acrisor am pus sucul de la o portocala. Am strcurat totul prin sita si gata.

Asamblare:

In forma cu pereti detasabili am intors o farfurioara cu fundulin sus ( ca sa creez un crater ce urma a doua zi sa-l umplu cu jeleul de fructe). Am tras totul fundul in folie transparenta si am prins inelul. Am turnat crema Bavaroia (prima) si am facut pe margine imprejur o fasie cu sacul de ornat ).
Am pus tava la frigider 5 minute apoi am intins crema de vanilie, iar deasupra am pus blatul (unul, celalalt care mi-a ramas il voi folosi saptama asta pentru alt tort)

Am pus totul la frigider pe noapte.
A doua zi am tinut putin forma in apa calda ca sa se desprinda usor, apoi am preparat jeleul de fructe si l-am turnat in craterul rezultat.
Din nou frigider, apoi ornat.
Si asta e rezultatul:




Pofta buna!

No comments: