Tuesday, November 23, 2010

Cosulete de toamna

Aceasta reteta o am din caietul mamei; imi place sa fac tot felul de combinatii cu acest aluat mai ales in sezonul de toamna cand sunt atatea fructe..

Aluat


2 cani faina (cana = 240 ml)
0,5 cana zahar (sau putem folosi pudra pentru un aluat mai neted - dar masuram mai putin de jumatate cana)
1 ou
100 gr unt la temperatura camerei
jumatate lingurita praf de copt stins cu 1 lingura suc de lamaie
un varf de sare


Umplutura 1

Decojim si dam prin razatoare 4 mere mari si le calitm fe foc rapid cu 2 linguri zahar si sucul de la jumatate lamaie - pana scade lichidul.


Umplutura 2

2 linguri gem de caise
300 gr prune taiate felii

Mod preparare

Aluat - toate ingrentele le-am pus la robot si le-am mixat pana a rezultat un aluat:


Am impartit aluatul rupand cam a cincea parte din bucata mare


Bucatica cea mai mica de aluat am infoliat-o si am pus-o la congelator sa se raceasca rapid. Restul aluatului l-am intins de 4-5 mm grosime si l-am asezat in cosuletele.


Cosuletele le-am umplut cu umplutura de mar si-am ras deasupra cate putin din bucata de aluat scoasa de la congelator. E neaparat nevoie ca aluatul sa fie cat de cat tare - altfel nu vom putea da aluatul prin razatoare..


Le-am copt la 180 grade Celsius, cuptor preincalzit, cam 15 minute. Ca idee - sunt gata cand fulgii de aluat incep sa se rumeneasca.
Apoi se presoara cu zahar pudra si... pe masa cu ele! :)


SUGESTIE:

Daca va ramane din aluat nu-l aruncati. Inveliti-l intr-o folie si la frigider cu el. Peste cateva zile puteti sa-l scoateti, sa-l lasati putin la temperatura camerei si sa incropiti ceva repejor din el.



Varianta cu umplutura nr.2 arata cam asa:

Aluatul l-am intins pe fundul de tava pentru tarte - ca are o scobitura..
Am intins un strat subtire de gem si-apoi am asezat prunele taiate felii.


Deasupra din nou, am dat prin razatoare fulgi de aluat



Se coace la fel - in cuptor preincalzit la 180 grade Celsius, pana fulgii de deasupra prunelor incep sa se rumeneasca.
Si-aici un pic mai de-aproape :)


Pofta buna!

No comments: