Tuesday, November 23, 2010

Fursecuri arabesti

Trebuie sa recunosc ca reteta asta a devenit din prima una dintre preferatele mele. V-o recomand cu multa caldura, mai ales ca se apropie perioada Sarbatorilor. Am schimbat eu putin ceva proportii la ingrediente fata de reteta originala pe care o am de la Andreea_fr pe care-am cunoscut-o pe forumul 'Culinar'. Andreea, iti multumesc inca o data pentru asa bunatate de fursecuri!


Ingredientele pentru aluat:

1 ou intreg
1 galbenus
1 lingura apa
120 ml ulei
120 gr zahar
0,5 lingurita rasa - praf de copt
vanilie (pun cate o picatura de concentrat)
300 gr faina

Pentru "finisare"1 borcanel de gem de caise (eu folosesc gem fara zahar sau cu procent de zahar scazut)
150-200 gr fulgi nuca de cocos

-------------------------------------
Se amesteca ouale cu lingura de apa, se adauga zaharul si stropul de vanilie si se bate totul foarte bine. In timp ce mixerul merge, adaugam uleiul in fir subtire si mixam bine..

Attached Image

Adaugam faina amestecata cu praful de copt..

Attached Image

Aluatul obtinut trebuie sa nu fie lichid dar nici tare... o consistenta buna pentru a putea fi modelata..

Attached Image

Cu mainile unse cu putin ulei, luam din aluat si formam bilute de aproximativ 3 cm diametru. Le asezam pe hartia de copt lasand distanta intre ele (intrucat fursecurile vor creste la coacere)
Aici se poate vedea ca aluatul nu este foarte tare deoarece initial pe tava am pus bilute, care in scurt timp
s-au aplatizat un pic..

Attached Image

Le coacem in cuptor preincalzit la 170-180 grade Celsius, prima tava 8 minute, a doua tava - 6 minute.
Asa aratau in cuptor dupa 5 minute:

Attached Image

Fursecurile nu trebuie sa fie rumenite, au culoare palida si sunt putin crapate..
Se pot scoate din tava dupa 3 minute si se lasa sa se raceasca bine

Attached Image

Pentru "finisare" vom incalzi putin gemul de caise si eventual vom folosi putin mixerul-bat - ca sa sfaramam eventualele bucatele de fructe.

Attached Image

Fursecurile reci le vom da prima data prin gem iar apoi prn nuca de cocos.
Se lasa acoperite 5-8 ore, pentru a se inmuia, timp in care vor deveni puffoase si vor avea un gust divin :)

Attached Image

Attached Image
Pofta buna!

No comments: