Tuesday, November 23, 2010

Fursecuri "Mamoul"

Acesta reteta orientala o am de la Rym, de pe forumul Culinar.
Fursecurile nu au forma lor traditionala intrucat le-am adaptat putin dupa gustul nostru...Ceea ce mi-a starnit curiozitatea este aluatul folosit pentru aceste fursecuri, care are in compozitie gris. La gust sunt nisipoase, cu o structura mai aparte; noua ne-au placut. Rym, iti multumesc pentru reteta!

Aluat

330 gr gris
200 gr unt
165 gr faina
0,5 lingurita praf de copt
esenta vanilie
80 ml apa

Umplutura

220 gr curmale
80 gr prune uscate pe care le-am imbatat cam 1 saptamana in Martini cu putina miere
Am scos samburii din curmale si le-am dat prin masina de tocat impreuna cu prunele ametzite...

Aici am pozat curmalele din care am folosit pentru umplutura..


Pentru decor

Am folosit un albus de ou cu care am uns ruladele
2 linguri de nuca macinata amestecate cu 1 lingurita zahar brun

Preparare

Pentru aluat se framanta grisul cu untul si se lasa acoperit pana a doua zi.


Eu am facut asta seara si a doua zi cand m-am intors de la serviciu am continuat.


A doua zi compozitia cu gris se amesteca cu faina, vanilia, faina si praful de copt si se framanta un aluat.


Am adaugat toate ingredientele si i-am dat de lucru robotului pana a rezultat acest aluat..


Am intins o aluatul cam de 3-4 mm si i-am indreptat capetele ca sa-l pot lucra frumos..


Aluatul l-am impartit in 2 parti egale (pe lungime)


Si-am intins umplutura de curmale peste care am presurat ceva nuca maruntita pe prima parte de aluat...


Am rulat strans, am aplatizat rulada putin cu sucitorul, am uns-o desupra cu albus de ou pe care l-am batut putin cu furculita.. si am inceput sa tai feliute...


La fel am procedat cu restul alatului..
Apoi am dat fiecare felie prin nuca uscata in cuptor, macinata pe care am amestecat-o cu putin zahar brun


Le-am copt in cuptor preincalzit la 180 grade cam 10 minute. Esentialul e sa nu se rumeneasca tare aluatul..
Dupa ce le-am scos din cuptor le-am presurat cu putin zahar pudra...


Pofta buna!

No comments: