Tuesday, November 23, 2010

Checulete cu stafide, reteta Dr. Oetker

Imi place sa fac aceasta reteta in forme de muffins. Prajitura este pufoasa, cu margini putin crocante, o bunatate! E foarte important ca aluatul sa aiba o consistenta cremoasa, de acest detaliu depinde reusita acestei retete.

Ingrediente

125 g faina
125 g unt sau margarina - zice reteta - eu am incercat doar cu unt (la temperatura camerei! )
125 g zahar
2 oua
1 lingurita rasa praf de copt (Dr. Oetker)
50 g stafide
cateva picaturi de aroma rom (eu am folosit vanilie)
sare - un varf

Am adaptat reteta - in sensul ca i-am dat forma nu de-un chec ci de mini checulete. Au iesit 8 bucati.

In prima faza am cantarit ingredientele si-am amestecat praful de copt cu faina.
Am mixat zaharul si untul - pana la stadiul de spuma.


Am adaugat peste spuma de unt ouale -unul cate unul - fara a ma opri din mixat


Apoi am adaugat faina cu praful de copt, stropul de sare si aroma de vanilie, si-am mixat bine.
Le-am dat drumul in aluat si stafidelor.
Am amestecat usor si-a rezultat asta:


Am impartit compozitia in forma de muffins si la cuptor preincalzit!.. 180 grade, 15 minute


..dupa 6 minute:


Si-aici finalul glazurat cu zahar pudra amestecat cu lamaie :)


Si nelipsita seciune pufffoasa :)

Pofta buna!

No comments: