Wednesday, October 9, 2013

Dehidrator de fructe, legume si tot ce vreti voi!..

Bine v-am gasit! Revin dupa o luunga perioada de tacere, dar sper cu ceva ce veti considera ca v-ar putea fi util.
Vreau sa va impartasesc una dintre ultimele mele gaselnite, de care sunt foarte incantata :)

Este vorba de un dehidrator destept, care m-a ajutat enorm sa-mi tentez gargarita sa manance cat mai multe feluri de fructe, sa evitam total din casa snacksurile si dulciurile nesanatoase care sunt ticsite cu E-uri si alte trasnai chimice, sa reusesc sa conserv toate legumele din gradina mea - fara sa mi se invecheasca prin frigider sau sa ticsesc congelatorul pana la refuz, sa am mana libera la capitolul amestecuri pentru mancaruri si deserturi, si lista ar continua...

Totusi, cel mai incantata sunt de faptul ca am reusit sa inlocuiesc total bomboanele din comert cu o varianta de dulciuri incontestabil mai bune si sanatoase pentru sanatatea noastra si a copiilor nostri.
Sa nu fiu interpretata gresit, nu fac nici o reclama - telul meu e sa impartasesc aceasta experienta cu voi - in ideea ca ar putea fi folositoare pentru cineva.

Scriu, scriu si in toate aceste randuri ma refer la dehidratorul Ezidri - conform opiniilor - unul dintre cele mai bune uscatoare de fructe, legume, ierburi, mancaruri, etc. din lume.
Am auzit de el de la mama, care citise un articol pe aceasta tema. La inceput am fost sceptica, mai ales ca pretul acestuia e mai mare decat in cazul oricarui uscator/dehidrator de pe piata, dar dupa ce-am colindat netul in lung si lat m-am hotarat sa-l iau. Daca ar fi sa detaliez toate argumentele care m-au facut sa ma decid asupra acestui aparat mi-ar mai trebui destule randuri, asa ca de data aceasta voi lasa pozele sa vorbeasca.
In cazul modelului meu, as putea usca simultan 30 de tavi - toate beneficiind de temperatura constanta (pe care o presetez) si fara nevoia de a roti tavile (pentru a asigura o uscare uniforma).

Ce usuc? Tot, literalmente tot! Sunt mai mult decat incantata de ierburile aromate sau plantele medicinale care-si pasteaza culoarea - e cu totul altceva decat ceea ce cumparam in pachetele de la supermarket. Rosii dehidratate - fara nici o problema!...vegeta home-made, zmeura, pere, mere, mixate si facute plasture sau feliate - asisderea!
Am uscat simultan tavi cu fructe combinate cu tavi cu ceapa - care stim cum miroase - dar fructele n-au luat nici pic de miros de ceapa - inca un avantaj pe placul meu :)

Pentru bombonelele din fructe uscate mixam fructe, putem adauga in pireul rezultat miere si turnam pireul pe tava stearsa cu servetel inmuiat intr-o picatura de ulei, si gata! Cand e uscat, rulam plasturele si-l feliem.  Putem face bombonele dupa cum ne ghideaza papilele gustative si imaginatia. La sfarsit le putem da prin nuca de cocos, pudra de mere uscate, pudra de plante aromatice...paleta de combinaii posibile este nelimitata! :)

Sa fiti sanatosi!












2 comments:

Flori said...

Vaaaaaai, cat de bine arataaa! Pofticioasele aplauda! Felicitari!

Marina said...

Multumesc! Intradevar, sunt delicioase! :)